Wzmacnianiu nowoczesnego szkolnictwa wyższego, które trafnie odpowiada na wyzwania gospodarcze i związane z nimi potrzeby rynku pracy służą pierwsze konkursy w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS).

Miło nam poinformować, że kolejny Projekt Teaching-Engagment-Development (TED): Nauczyciele akademiccy i doktoranci wobec wyzwań przyszłości znalazł się na liście projektów, którym przyznano dofinansowanie w ramach konkursu programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS) „Rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry realizującej dydaktykę”, którego nabór trwał w drugiej połowie 2023 roku. Projekt ukierunkowany jest podnoszenie jakości edukacji i rozwój kompetencji, realizowany będzie w priorytecie „Umiejętności” Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego, który jest następcą Programu Wiedza Edukacja Rozwój. W ramach ww. konkursu Uniwersytet Jagielloński pozyskał ponad 9 mln zł dofinansowania.

Nr umowy: FERS.01.05-IP.08-0150/23-00

Wartość projektu 9 002 537,50 zł, w tym:

• wkład Unii Europejskiej 7 428 893,95 zł

• wkład z dotacji celowej: 1 303 477,40 zł

 

Okres realizacji: 01.01.2024 – 30.06.2029

Projekt Teaching-Engagment-Development (TED): Nauczyciele akademiccy i doktoranci wobec wyzwań przyszłości zajął pierwsze miejsce wśród 21 projektów wybranych do dofinansowania pod względem wysokości otrzymanych środków.

Głównym celem projektu jest dostosowanie oferty uczelni do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji poprzez włączenie działań podnoszących kwalifikacje i kompetencje kadry prowadzącej dydaktykę (w tym doktorantów) w ramach obszarów: dydaktycznego (w tym poprzez wykorzystanie nowoczesnych metod dydaktycznych oraz metodyki kształcenia), cyfrowego i na rzecz zielonej transformacji. Wysoka jakość kształcenia zależy w ogromnej mierze od przygotowania merytorycznego i dydaktycznego kadry zaangażowanej w proces kształcenia, w tym doktorantów jako przyszłych dydaktyków. W projekcie zaplanowano takie działania jak udział w szkoleniach, stażach czy wizytach studyjnych – zarówno krajowych, jak i międzynarodowych, bezpośrednio związanych z aktualną lub przyszłą aktywnością dydaktyczną lub dydaktyczno-naukową.

Bezpośrednią grupę docelową w projekcie stanowią: kadra dydaktyczna i doktoranci UJ. Kadra dydaktyczna UJ to osoby prowadzące lub wspierające proces kształcenia na UJ.

Grupa docelowa jest spójna i stanowi łącznie 620 os.

DOKTORANCI UJ - 120 os.

KADRA DYDAKTYCZNA UJ – 500 os.

 

Informacja:

Istnieje możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektu lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

1) poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,

2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.