Przejdź do głównej treści

Program rozwoju kompetencji zarządczych

Cel: Zwiększenie tempa realizacji procesu rekrutacji, Skuteczne zarządzanie czasem w projekcie, poprawa komunikacji z biznesem, Zwiększenie stopnia wykorzystania bazy danych, Zwiększenie świadomości szerszego , wykorzystywania Social Media w procesie rekrutacji i wspierania Employer Brandingu.

Zakres:

  • Efektywny proces rekrutacji,
  • Przygotowanie do procesu narzędzia wspierające proces,
  • Źródła pozyskiwania kandydatów,
  • Ocena i wybór kandydata,
  • Efektywna współpraca z klientem wewnętrznym,
  • Utrata kandydatów w procesie

Cel: podniesienie umiejętności delegowania uprawnień i zadań, przedstawienie zasad delegowania zadań i uprawnień w zależności od typu osobowości pracownika poznanie metod, technik i procedur delegowania zadań i uprawnień, podniesienie umiejętności sprawdzenia rozmowy z pracownikiem w zakresie przekazywania mu informacji zwrotnej dotyczącej wykonania zadania.


Zakres:

  • Analiza czasu
  • Proces wytyczania celów i priorytetów
  • Definiowanie celów warunki poprawnego sformułowania celu
  • Pisemne ustalanie celów
  • Kontrola i weryfikacja celów
  • Wyznaczanie celów krótkoterminowych i perspektywicznych
  • Efektywne zarządzanie swoją pracą w planowaniu przebiegu dnia
  • Organizacja pracy poprzez planowanie efektywnych bloków pracy
  • Krzywa sprawności,
  • Plan działania,
  • Tabela spędzonego czasu,
  • Funkcje menedżerskie kluczowe dla delegowania,
  • Korzyści z delegowania
  • Poziomy delegowania,
  • Przyczyny niedelegowania,
  • Problemy z delegowaniem i jak je rozwiązywać,
  • Tworzenie harmonogramu zadań,
  • Delegowanie Dopasowanie zadań do poszczególnych pracowników
  • Zakres powierzonej odpowiedzialności a rodzaj sprawowanej kontroli wykonania
  • Stopnie delegowania uprawnień Strefy delegowania zadań
  • Znaczenie odpowiedniego komunikowania delegowanych zadań i uprawnień
  • Bariery w delegowaniu uprawnień
  • Stereotypy dotyczące delegowania uprawnień i zadań
  • Ocena pracownika po wykonaniu zadania

Cel: nabycie umiejętności stosowania zasady równości szans kobiet i mężczyzn, oraz zdefiniowanie indywidualnych  preferencji  w  zakresie  harmonizacji  pracy  zawodowej  z  życiem  osobistym.  Rozwój własnego potencjału zawodowego i osobistego poprzez niwelowanie słabszych stron i wzmacnianie silnych.

Zakres:

  • Zasada równości szans - wprowadzenie.
  • Polityka równości płci - czym jest, a czym nie jest.
  • Wprowadzenie pojęcia płci społeczno-kulturowej - gender.    
  • Zagadnienia stereotypów płci oraz dyskryminacji ze względu na płeć.
  • Strategiczne cele na rzecz równości płci. Bariery równości płci.
  • Projekty ślepe", praktyczne", równościowe", gender mainstreaming".
  • Koło równowagi życiowej,
  • Identyfikacja najważniejszych ról w życiu prywatnym i zawodowym,
  • Obszary życia obszary równowagi, Hierarchia wartości,
  • Równowaga pięciu sił Wizerunek własny,
  • Osobowość a automotywcja: Samoskuteczność,
  • Mapa poruszania się po technikach automotywacyjnych,
  • Nastawienie na zmienność vs nastawienie na stałość, refleksja i unieruchomienie (stawanie się gotowym do zmiany),
  • Przygotowanie (gotowość do zmiany), działanie (zmiana), zamrażanie zmiany (utrwalanie),
  • Nieograniczona kreatywność dzięki CSS,
  • Określ odpowiednio cel
  • Przez cele do równowagi i harmonii
  • Skonfrontuj cel ze swoimi wartościami,
  • Technika zamrożonej intencji,
  • Umiejętność rezygnacji,
  • Zadbaj o swoją koncentrację
  • Omijanie gór lodowych,
  • Pokonaj wypalenie.

Cel: nabycie umiejętności asertywnego komunikowania się wewnątrz organizacji zarówno na poziomie przekazywania komunikatów świadomych, jak i zachowań nieświadomych.


Zakres:

  • Poczucie kontroli (test i ćwiczenie) ,
  • Pojęcie asertywności,
  • Sztuka kierowania komunikatów w relacji służbowej do klientów,
  • Badanie własnego poziomu samooceny i pewności siebie,
  • Zarządzanie myślami ,
  • Projektowanie zawartości prezentacji w kontekście pożądanego efektu,
  • Kryteria efektywności prezentacji i wystąpienia,
  • Budowanie struktury prezentacji: 5 modeli i struktura rekina
  • Proporcje zawartości elementów struktury,
  • Wzorce budowania i funkcje wstępu, rozwinięcia i zakończenia,
  • Manieryzmy i błędy językowe,
  • Dostosowanie języka i formy przekazu do audytorium,
  • Kolejność i struktura elementów wypowiedzi - zasada 3P,
  • Mowa niewerbalna profesjonalnego prezentera,
  • Posługiwanie się ukrytymi poziomami komunikacji,
  • Neurolingwistyka komunikacji,
  • Techniki obniżania stresu przed prezentacją i kontroli emocji w trakcie wystąpienia.

Cel: umiejętności planowania zmian, nauka umiejętności zarządzania ryzykiem podczas wdrażania zmian, um. rozpoznawania i radzenia sobie z oporem, wdrażanie zmiany w pracy i życiu.

Zakres:

  • Wprowadzenie do zarządzania projektem w obliczu zmian
  • Pojęcie zmiany organizacyjnej, 
  • Na czym polega rozwój organizacji, 
  • Model wprowadzania  zmian  w przedsiębiorstwie,
  • Podstawy zarządzania ryzykiem
  • Metodyka projektowania zmian w przedsiębiorstwie,
  • Aspekt psychospołeczny wprowadzania zmian,
  • Skuteczne przeprowadzenie przez lidera procesu zmiany, związywanie problemów podczas wdrażanej zmiany,
  • Wdrażanie zmiany we własnym życiu

Cel: Przygotowanie uczestników do samodzielnego definiowania założeń planowanych projektów Przygotowanie uczestników do profesjonalnego przygotowania planów projektów, które będą w pełni wykorzystane w procesie zarządzania projektami Zapoznanie uczestników z przekrojem metodyk i podejść zarządzania projektami
 

Zakres:

  • Typy i rodzaje projektów w organizacjach,
  • Zarządzanie ryzykiem, budżetowanie i zarządzanie finansami w projekcie,
  • Zarządzanie zespołem projektowym,
  • Nadzór projektu,
  • Zarządzanie przepływem zadań,
  • Nadzór nad realizacją umowy projektowej

Cel: nabycie umiejętności w zakresie: instrumentów zarządzania finansami, wykorzystania informacji z rachunkowości na potrzeby podejmowania decyzji,
 

Zakres:

  • Istota i znaczenie sprawozdania finansowego w działalności firmy,
  • Analiza działalności przedsiębiorstwa  na  podstawie  sprawozdania  finansowego, 
  • Analiza  działalności  przedsiębiorstwa  na podstawie sprawozdania finansowego,
  • Sprawozdanie z przepływu środków pieniężnych
  • Analiza finansowa,
  • Analiza kosztów,
  • Wartość pieniądza w czasie, ćwiczenia

Cel: zdobycie lub wzmocnienie kompetencji w zakresie rozpoznawania symptomów konfliktów, zarządzania konfliktem. Adekwatne do sytuacji zachowanie się w trakcie konfliktu. Poprawna komunikacja w trakcie konfliktu i sytuacji konfliktowych.

Zakres:

  • Istota konfliktu typy konfliktów, uczestnicy konfliktu, społeczne aspekty powstawania konfliktu,
  • Źródła konfliktu,
  • Pierwsze symptomy konfliktu,
  • Fazy przebiegu konfliktu,
  • Style reakcji i rozwiązywania konfliktów,
  • Metody rozwiązywania konfliktów przy udziale osób trzecich,
  • Przeszkody w konstruktywnym działaniu w konflikcie
  • Zarządzanie konfliktem,
  • Kierowanie przez stymulowanie konfliktu,
  • Kierowanie przez rozwiązanie konfliktu,
  • Techniki wspierające konstruktywne podejście do konfliktów,
  • Błędy w komunikacji, jako źródło konfliktów,
  • Zachowania asertywne, agresywne i uległe,
  • Udzielanie informacji zwrotnej,
  • Empatia


Celem szkolenia jest rozwój kompetencji w zakresie przywództwa i zarządzania dla kadr UJ, w szczególności dziekanów czy dyrektorów. Nie wszystkie osoby pełniące na UJ funkcje kierownicze posiadają w pełni rozwinięte kompetencje do sprawnego zarządzania lub są one niewystarczające. Planowe szkolenie będzie koncentrować się na kierowaniu jednostkami w kontekście uniwersyteckim a nie programie menadżerskim jako takim. Uczestnicy kursu zdobędą adekwatną wiedzę, umiejętności i narzędzia niezbędne w pracy osób zarządzających - szczególnie w kontekście wprowadzania zmian w zarządzanych jednostkach - mając w ten sposób szanse na uzyskanie pozycji lidera Uczelni.

Zakres: Realizacja szkolenia zaplanowana jest w 6 modułach:

  1. Rozwijanie przywództwa (oprac. i wdrożenie praktyki przywództwa w sytuacjach akademickich, wpływ na innych),
  2. Jak to zrobić inaczej? (identyfikacja wyznawań, problemów oraz możliwych rozwiązań w kontekście przywództwa, możliwości wspierania zmian),
  3. Angażowanie studentów (oprac. uzasadnienia i planu działania na rzecz angażowania studentów),
  4. Uzasadnienie zmian (jak wygląda zmiana, osoby wspierające zmianę, formułowanie wizji i planu działania w zakresie zmian),
  5. Nagroda i uznanie (plany działań związane z karierą),
  6. Budowanie wiarygodności i zaufania (jak być wiarygodnym liderem w budowaniu nowych strategii, znaczenie marketingu naukowego w otoczeniu gospodarczym)

Przy realizacji wszystkich modułów położony zostanie nacisk na współpracę, kształtowanie postawy pozytywnego podejścia do wyzwań, możliwości praktycznego zastosowania zmian w szkolnictwie wyższym, ustanowienie modelu rozwoju zawodowego, znaczenie pracy twórczej, koncentrację na wynikach.