Cel: Zwiększenie tempa realizacji procesu rekrutacji, Skuteczne zarządzanie czasem w projekcie, poprawa komunikacji z biznesem, Zwiększenie stopnia wykorzystania bazy danych, Zwiększenie świadomości szerszego , wykorzystywania Social Media w procesie rekrutacji i wspierania Employer Brandingu.
Zakres:
- Efektywny proces rekrutacji,
- Przygotowanie do procesu narzędzia wspierające proces,
- Źródła pozyskiwania kandydatów,
- Ocena i wybór kandydata,
- Efektywna współpraca z klientem wewnętrznym,
- Utrata kandydatów w procesie
Cel: podniesienie umiejętności delegowania uprawnień i zadań, przedstawienie zasad delegowania zadań i uprawnień w zależności od typu osobowości pracownika poznanie metod, technik i procedur delegowania zadań i uprawnień, podniesienie umiejętności sprawdzenia rozmowy z pracownikiem w zakresie przekazywania mu informacji zwrotnej dotyczącej wykonania zadania.
Zakres:
- Analiza czasu
- Proces wytyczania celów i priorytetów
- Definiowanie celów warunki poprawnego sformułowania celu
- Pisemne ustalanie celów
- Kontrola i weryfikacja celów
- Wyznaczanie celów krótkoterminowych i perspektywicznych
- Efektywne zarządzanie swoją pracą w planowaniu przebiegu dnia
- Organizacja pracy poprzez planowanie efektywnych bloków pracy
- Krzywa sprawności,
- Plan działania,
- Tabela spędzonego czasu,
- Funkcje menedżerskie kluczowe dla delegowania,
- Korzyści z delegowania
- Poziomy delegowania,
- Przyczyny niedelegowania,
- Problemy z delegowaniem i jak je rozwiązywać,
- Tworzenie harmonogramu zadań,
- Delegowanie Dopasowanie zadań do poszczególnych pracowników
- Zakres powierzonej odpowiedzialności a rodzaj sprawowanej kontroli wykonania
- Stopnie delegowania uprawnień Strefy delegowania zadań
- Znaczenie odpowiedniego komunikowania delegowanych zadań i uprawnień
- Bariery w delegowaniu uprawnień
- Stereotypy dotyczące delegowania uprawnień i zadań
- Ocena pracownika po wykonaniu zadania
Cel: nabycie umiejętności stosowania zasady równości szans kobiet i mężczyzn, oraz zdefiniowanie indywidualnych preferencji w zakresie harmonizacji pracy zawodowej z życiem osobistym. Rozwój własnego potencjału zawodowego i osobistego poprzez niwelowanie słabszych stron i wzmacnianie silnych.
Zakres:
- Zasada równości szans - wprowadzenie.
- Polityka równości płci - czym jest, a czym nie jest.
- Wprowadzenie pojęcia płci społeczno-kulturowej - gender.
- Zagadnienia stereotypów płci oraz dyskryminacji ze względu na płeć.
- Strategiczne cele na rzecz równości płci. Bariery równości płci.
- Projekty ślepe", praktyczne", równościowe", gender mainstreaming".
- Koło równowagi życiowej,
- Identyfikacja najważniejszych ról w życiu prywatnym i zawodowym,
- Obszary życia obszary równowagi, Hierarchia wartości,
- Równowaga pięciu sił Wizerunek własny,
- Osobowość a automotywcja: Samoskuteczność,
- Mapa poruszania się po technikach automotywacyjnych,
- Nastawienie na zmienność vs nastawienie na stałość, refleksja i unieruchomienie (stawanie się gotowym do zmiany),
- Przygotowanie (gotowość do zmiany), działanie (zmiana), zamrażanie zmiany (utrwalanie),
- Nieograniczona kreatywność dzięki CSS,
- Określ odpowiednio cel
- Przez cele do równowagi i harmonii
- Skonfrontuj cel ze swoimi wartościami,
- Technika zamrożonej intencji,
- Umiejętność rezygnacji,
- Zadbaj o swoją koncentrację
- Omijanie gór lodowych,
- Pokonaj wypalenie.
Cel: nabycie umiejętności asertywnego komunikowania się wewnątrz organizacji zarówno na poziomie przekazywania komunikatów świadomych, jak i zachowań nieświadomych.
Zakres:
- Poczucie kontroli (test i ćwiczenie) ,
- Pojęcie asertywności,
- Sztuka kierowania komunikatów w relacji służbowej do klientów,
- Badanie własnego poziomu samooceny i pewności siebie,
- Zarządzanie myślami ,
- Projektowanie zawartości prezentacji w kontekście pożądanego efektu,
- Kryteria efektywności prezentacji i wystąpienia,
- Budowanie struktury prezentacji: 5 modeli i struktura rekina
- Proporcje zawartości elementów struktury,
- Wzorce budowania i funkcje wstępu, rozwinięcia i zakończenia,
- Manieryzmy i błędy językowe,
- Dostosowanie języka i formy przekazu do audytorium,
- Kolejność i struktura elementów wypowiedzi - zasada 3P,
- Mowa niewerbalna profesjonalnego prezentera,
- Posługiwanie się ukrytymi poziomami komunikacji,
- Neurolingwistyka komunikacji,
- Techniki obniżania stresu przed prezentacją i kontroli emocji w trakcie wystąpienia.
Cel: umiejętności planowania zmian, nauka umiejętności zarządzania ryzykiem podczas wdrażania zmian, um. rozpoznawania i radzenia sobie z oporem, wdrażanie zmiany w pracy i życiu.
Zakres:
- Wprowadzenie do zarządzania projektem w obliczu zmian
- Pojęcie zmiany organizacyjnej,
- Na czym polega rozwój organizacji,
- Model wprowadzania zmian w przedsiębiorstwie,
- Podstawy zarządzania ryzykiem
- Metodyka projektowania zmian w przedsiębiorstwie,
- Aspekt psychospołeczny wprowadzania zmian,
- Skuteczne przeprowadzenie przez lidera procesu zmiany, związywanie problemów podczas wdrażanej zmiany,
- Wdrażanie zmiany we własnym życiu
Cel: Przygotowanie uczestników do samodzielnego definiowania założeń planowanych projektów Przygotowanie uczestników do profesjonalnego przygotowania planów projektów, które będą w pełni wykorzystane w procesie zarządzania projektami Zapoznanie uczestników z przekrojem metodyk i podejść zarządzania projektami
Zakres:
- Typy i rodzaje projektów w organizacjach,
- Zarządzanie ryzykiem, budżetowanie i zarządzanie finansami w projekcie,
- Zarządzanie zespołem projektowym,
- Nadzór projektu,
- Zarządzanie przepływem zadań,
- Nadzór nad realizacją umowy projektowej
Cel: nabycie umiejętności w zakresie: instrumentów zarządzania finansami, wykorzystania informacji z rachunkowości na potrzeby podejmowania decyzji,
Zakres:
- Istota i znaczenie sprawozdania finansowego w działalności firmy,
- Analiza działalności przedsiębiorstwa na podstawie sprawozdania finansowego,
- Analiza działalności przedsiębiorstwa na podstawie sprawozdania finansowego,
- Sprawozdanie z przepływu środków pieniężnych
- Analiza finansowa,
- Analiza kosztów,
- Wartość pieniądza w czasie, ćwiczenia
Cel: zdobycie lub wzmocnienie kompetencji w zakresie rozpoznawania symptomów konfliktów, zarządzania konfliktem. Adekwatne do sytuacji zachowanie się w trakcie konfliktu. Poprawna komunikacja w trakcie konfliktu i sytuacji konfliktowych.
Zakres:
- Istota konfliktu typy konfliktów, uczestnicy konfliktu, społeczne aspekty powstawania konfliktu,
- Źródła konfliktu,
- Pierwsze symptomy konfliktu,
- Fazy przebiegu konfliktu,
- Style reakcji i rozwiązywania konfliktów,
- Metody rozwiązywania konfliktów przy udziale osób trzecich,
- Przeszkody w konstruktywnym działaniu w konflikcie
- Zarządzanie konfliktem,
- Kierowanie przez stymulowanie konfliktu,
- Kierowanie przez rozwiązanie konfliktu,
- Techniki wspierające konstruktywne podejście do konfliktów,
- Błędy w komunikacji, jako źródło konfliktów,
- Zachowania asertywne, agresywne i uległe,
- Udzielanie informacji zwrotnej,
- Empatia
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji w zakresie przywództwa i zarządzania dla kadr UJ, w szczególności dziekanów czy dyrektorów. Nie wszystkie osoby pełniące na UJ funkcje kierownicze posiadają w pełni rozwinięte kompetencje do sprawnego zarządzania lub są one niewystarczające. Planowe szkolenie będzie koncentrować się na kierowaniu jednostkami w kontekście uniwersyteckim a nie programie menadżerskim jako takim. Uczestnicy kursu zdobędą adekwatną wiedzę, umiejętności i narzędzia niezbędne w pracy osób zarządzających - szczególnie w kontekście wprowadzania zmian w zarządzanych jednostkach - mając w ten sposób szanse na uzyskanie pozycji lidera Uczelni.
Zakres: Realizacja szkolenia zaplanowana jest w 6 modułach:
- Rozwijanie przywództwa (oprac. i wdrożenie praktyki przywództwa w sytuacjach akademickich, wpływ na innych),
- Jak to zrobić inaczej? (identyfikacja wyznawań, problemów oraz możliwych rozwiązań w kontekście przywództwa, możliwości wspierania zmian),
- Angażowanie studentów (oprac. uzasadnienia i planu działania na rzecz angażowania studentów),
- Uzasadnienie zmian (jak wygląda zmiana, osoby wspierające zmianę, formułowanie wizji i planu działania w zakresie zmian),
- Nagroda i uznanie (plany działań związane z karierą),
- Budowanie wiarygodności i zaufania (jak być wiarygodnym liderem w budowaniu nowych strategii, znaczenie marketingu naukowego w otoczeniu gospodarczym)
Przy realizacji wszystkich modułów położony zostanie nacisk na współpracę, kształtowanie postawy pozytywnego podejścia do wyzwań, możliwości praktycznego zastosowania zmian w szkolnictwie wyższym, ustanowienie modelu rozwoju zawodowego, znaczenie pracy twórczej, koncentrację na wynikach.