Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój Oś Priorytetowa III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych.

Skuteczne delegowanie zadań

Cel: podniesienie umiejętności delegowania uprawnień i zadań
przedstawienie zasad delegowania zadań i uprawnień w zależności od typu osobowości pracownika poznanie metod, technik i procedur delegowania zadań i uprawnień
podniesienie umiejętności sprawdzenia rozmowy z pracownikiem w zakresie przekazywania mu informacji zwrotnej dotyczącej wykonania zadania
Zakres:

  • Analiza czasu
  • Proces wytyczania celów i priorytetów
  • Definiowanie celów warunki poprawnego sformułowania celu
  • Pisemne ustalanie celów
  • Kontrola i weryfikacja celów
  • Wyznaczanie celów krótkoterminowych i perspektywicznych
  • Efektywne zarządzanie swoją pracą w planowaniu przebiegu dnia
  • Organizacja pracy poprzez planowanie efektywnych bloków pracy
  • Krzywa sprawności,
  • Plan działania,
  • Tabela spędzonego czasu,
  • Funkcje menedżerskie kluczowe dla delegowania,
  • Korzyści z delegowania
  • Poziomy delegowania,
  • Przyczyny niedelegowania,
  • Problemy z delegowaniem i jak je rozwiązywać,
  • Tworzenie harmonogramu zadań,
  • Delegowanie Dopasowanie zadań do poszczególnych pracowników
  • Zakres powierzonej odpowiedzialności a rodzaj sprawowanej kontroli wykonania
  • Stopnie delegowania uprawnień Strefy delegowania zadań
  • Znaczenie odpowiedniego komunikowania delegowanych zadań i uprawnień
  • Bariery w delegowaniu uprawnień
  • Stereotypy dotyczące delegowania uprawnień i zadań
  • Ocena pracownika po wykonaniu zadania