Rozwiązywanie konfliktów - Zarządzanie konfliktem
Cel: zdobycie lub wzmocnienie kompetencji w zakresie rozpoznawania symptomów konfliktów, zarządzania konfliktem. Adekwatne do sytuacji zachowanie się w trakcie konfliktu. Poprawna komunikacja w trakcie konfliktu i sytuacji konfliktowych.
Zakres:
- Istota konfliktu typy konfliktów, uczestnicy konfliktu, społeczne aspekty powstawania konfliktu,
- Źródła konfliktu,
- Pierwsze symptomy konfliktu,
- Fazy przebiegu konfliktu,
- Style reakcji i rozwiązywania konfliktów,
- Metody rozwiązywania konfliktów przy udziale osób trzecich,
- Przeszkody w konstruktywnym działaniu w konflikcie
- Zarządzanie konfliktem,
- Kierowanie przez stymulowanie konfliktu,
- Kierowanie przez rozwiązanie konfliktu,
- Techniki wspierające konstruktywne podejście do konfliktów,
- Błędy w komunikacji, jako źródło konfliktów,
- Zachowania asertywne, agresywne i uległe,
- Udzielanie informacji zwrotnej,
- Empatia