Autoprezentacja, Prezentacje biznesowe i wystąpienia publiczne
Cel: nabycie umiejętności asertywnego komunikowania się wewnątrz organizacji zarówno na poziomie przekazywania komunikatów świadomych, jak i zachowań nieświadomych.
Zakres:
- Poczucie kontroli (test i ćwiczenie) ,
- Pojęcie asertywności,
- Sztuka kierowania komunikatów w relacji służbowej do klientów,
- Badanie własnego poziomu samooceny i pewności siebie,
- Zarządzanie myślami ,
- Projektowanie zawartości prezentacji w kontekście pożądanego efektu,
- Kryteria efektywności prezentacji i wystąpienia,
- Budowanie struktury prezentacji: 5 modeli i struktura rekina
- Proporcje zawartości elementów struktury,
- Wzorce budowania i funkcje wstępu, rozwinięcia i zakończenia,
- Manieryzmy i błędy językowe,
- Dostosowanie języka i formy przekazu do audytorium,
- Kolejność i struktura elementów wypowiedzi - zasada 3P,
- Mowa niewerbalna profesjonalnego prezentera,
- Posługiwanie się ukrytymi poziomami komunikacji,
- Neurolingwistyka komunikacji,
- Techniki obniżania stresu przed prezentacją i kontroli emocji w trakcie wystąpienia.