Przejdź do głównej treści

Nawigacja Nawigacja

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój Oś Priorytetowa III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych.

Autoprezentacja, Prezentacje biznesowe i wystąpienia publiczne

Cel: nabycie umiejętności asertywnego komunikowania się wewnątrz organizacji zarówno na poziomie przekazywania komunikatów świadomych, jak i zachowań nieświadomych.


Zakres:

  • Poczucie kontroli (test i ćwiczenie) ,
  • Pojęcie asertywności,
  • Sztuka kierowania komunikatów w relacji służbowej do klientów,
  • Badanie własnego poziomu samooceny i pewności siebie,
  • Zarządzanie myślami ,
  • Projektowanie zawartości prezentacji w kontekście pożądanego efektu,
  • Kryteria efektywności prezentacji i wystąpienia,
  • Budowanie struktury prezentacji: 5 modeli i struktura rekina
  • Proporcje zawartości elementów struktury,
  • Wzorce budowania i funkcje wstępu, rozwinięcia i zakończenia,
  • Manieryzmy i błędy językowe,
  • Dostosowanie języka i formy przekazu do audytorium,
  • Kolejność i struktura elementów wypowiedzi - zasada 3P,
  • Mowa niewerbalna profesjonalnego prezentera,
  • Posługiwanie się ukrytymi poziomami komunikacji,
  • Neurolingwistyka komunikacji,
  • Techniki obniżania stresu przed prezentacją i kontroli emocji w trakcie wystąpienia.